به شرکت وستا خوش آمدید

آدرس شرکت

اهواز، کیان آباد، خیابان 28 شرقی

8888856744+

تا دوشنبه 2 تا 5 بعد از ظهر

ایمیل

vesta@info.com

۷ هزار نفر برای یک پالایشگاه

۷ هزار نفر برای یک پالایشگاه

در منطقه کنگان، موقعیتی که آخرین پالایشگاه گازی پارس جنوبی، پازل این طرح عظیم صنعتی را تکمیل می‌کند، جنب‌وجوش زیادی در بخش‌های مختلف برپاست. از ویوگالری که همه طرح را زیرپا داریم، خیل عظیم کارکنانی به چشم می‌آیند که هرکدام مشغول تلاشی هستند که ماحصل آن افزایش تولید گاز کشور در زمستان امسال است. در ساعاتی که از شب گذشته و هوا رو به تاریکی است، در این نقطه از پارس جنوبی نیز شباهنگام در میان مشعل‌ها و چراغ‌های زردرنگ، آهنگ کار جریان دارد و ردپای کارکنان را در میان داربست‌ها و بخش‌های مختلف می‌توان نظاره‌گر بود. با تکمیل طرح ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی که بنا به گفته محمدمهدی توسلی‌پور، مجری این فاز، در سال ۱۴۰۱ خواهد بود، عمر توسعه بزرگ‌ترین میدان گازی جهان در بخش ایرانی، با برخورداری از هشت درصد از کل گاز دنیا و حدود ۱۸ میلیارد بشکه میعانات گازی پس از گذشت بیش از دو دهه پایان می‌یابد.

 فاز ۱۴ هم که بخشی مهم از منابع میدان مشترک ۹۷۰۰ کیلومترمربعی پارس جنوبی است، به‌منظور تأمین بخشی از گاز مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف وارد فاز اجرایی شد و هدف‌گذاری آن تولید روزانه ۵۶.۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد، همچنین تولید سالانه یک میلیون تن گاز مایع «ال‌پی‌جی» و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی است.

پیش از این، ساخت و نصب چهار سکوی دریایی و حفاری ۴۴ حلقه چاه در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان، دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی انتقال گاز به طول تقریبی هر خط ۱۰۵ کیلومتر و دو خط لوله ۴ اینچ دریایی برای انتقال محلول گلایکول به طول تقریبی هر خط ۱۰۵ کیلومتر تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است، اکنون نوبت بهره‌برداری از ردیف چهارم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی است.

در بازدید از مراحل مختلف مرتبط با این بخش که مجری پروژه فاز ۱۴ با همراهی، توضیحات لازم را ارائه می‌کند و هم‌زمان روند فعالیت‌ها را از کارکنان و مجریان همراه طرح پیگیر می‌شود، در نمای کلی آنچه به چشم می‌آید، از یک زمین خشک و خالی سال‌های پیش، حالا یک پالایشگاه نسبتاً آماده با شکل و شمایل دیگر فازهای پارس جنوبی است که وقتی دقیق‌تر می‌شویم، در بخش‌هایی داربست‌ها همچنان برقرار و در بخش‌هایی هم اسکلت‌ها برپاشده که به نظر برای ادامه کار در سال ۱۴۰۱ و ردیف‌های آینده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها


پروژه نفت و گاز 9
پروژه نفت و گاز 9
پروژه نفت و گاز 8
پروژه نفت و گاز 8
پروژه نفت و گاز 7
پروژه نفت و گاز 7
پروژه نفت و گاز 6
پروژه نفت و گاز 6
پروژه نفت و گاز 5
پروژه نفت و گاز 5
پروژه نفت و گاز 4
پروژه نفت و گاز 4

برچسب ها


تبلیغات