به شرکت وستا خوش آمدید

آدرس شرکت

اهواز، کیان آباد، خیابان 28 شرقی

8888856744+

تا دوشنبه 2 تا 5 بعد از ظهر

ایمیل

vesta@info.com

جهاد از پارس جنوبی تا غرب کارون

جهاد از پارس جنوبی تا غرب کارون

دولت یازدهم در حالی ماه‎های پایانی را پشت سر می‎گذارد که تا همین الان می‎تواند مدعی باشد به قدر کفایت در صنعت نفت افتخارآفرینی کرده است؛ ایران حالا در برداشت گاز از پارس جنوبی با قطر و در برداشت نفت از میدان‎های غرب کارون با عراق همگام شده است.

دیروز؛ ٢٧ فروردین ماه در تاریخ صنعت نفت به یادگار می‎ماند. روزی که ٦ فاز متعارف پارس جنوبی (فازهای ١٧ تا ٢١)، طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و چهار طرح پتروشیمی شامل پتروشیمی انتخاب، واحد MEG پتروشیمی مروارید، فاز ٢ پتروشیمی کاویان و پتروشیمی تخت جمشید پارس، در مجموع به ارزش حدود ٢٠ میلیارد دلار با حضور رئیس جمهوری به بهره‎برداری رسید و کمی آن‎سوتر در غرب کارون و در همسایگی عراق، تولید روزانه نفت میدان مشترک آزادگان جنوبی از مرز ٨٠ هزار بشکه گذشت.

*تلاش برای کاهش فاصله در تولید تجمعی: آمارها حاکیست، تولید روزانه گاز در میدان مشترک پارس جنوبی از حدود ٢٨٠ میلیون متر مکعب در سال ٩٢، به ٥٧٥ میلیون مترمکعب افزایش یافته و تولید تجمعی ایران در این میدان به مرز هزار و ٦٠ میلیارد متر مکعب رسیده است. آنطور که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری می‎کند، می‎توانیم با کمی تلاش و شتاب در کارها، فاصله تولید تجمعی خود را تا قطر که برداشت هزار و ٧٧٠ میلیارد متر مکعبی را نیز از گنبد شمالی پشت سر گذاشته است، کاهش دهیم.

*امید به ادامه مسیر توسعه در لایه نفتی: طلسم تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی هم پس از گذشت سال‎ها شکسته و امروز اگرچه بسیار دیر، اما با افتخار می‎توان از آغاز تولید نفت در این میدان مشترک سخن گفت و خود را برای افزایش ظرفیت تولید به بیش از ٣٥ هزار بشکه کنونی آماده کرد. به قول یکی از کارکنان طرح لایه نفتی، «رئیس جمهوری این مجوز را داد؛ وقتی در جریان ارتباط زنده با منطقه و افتتاح رسمی طرح ابراز امیدواری کرد که تولید نفت در این میدان تا ٥٠ و حتی ٦٠ هزار بشکه نیز افزایش یابد». این ابرازامیدواریِ رئیس دولت، امید به توسعه را در دل دلاورمردانی که روی شناور پالایشی کوروش روز را به شب می رسانند دو چندان کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها


پروژه نفت و گاز 9
پروژه نفت و گاز 9
پروژه نفت و گاز 8
پروژه نفت و گاز 8
پروژه نفت و گاز 7
پروژه نفت و گاز 7
پروژه نفت و گاز 6
پروژه نفت و گاز 6
پروژه نفت و گاز 5
پروژه نفت و گاز 5
پروژه نفت و گاز 4
پروژه نفت و گاز 4

برچسب ها


تبلیغات