به سایت وستا خوش آمدید

پروژه سایت گردشگری

پروژه سایت گردشگری

پروژه سایت گردشگری

شرکت کشت و صنعت کارون دارای بالغ بر 45 هزار هکتار از اراضی به صورت پیوسته و یکجا بوده که حدود 30 هزار هکتار آن سالیانه به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی بخصوص نیشکر رفته و مابقی آنها شامل کمپ صنعتی، جاده ها، کانال ها، درین ها و… می باشد. عبور سه رودخانه فصلی از اراضی این شرکت که با توجه به ورود درین آب مزارع به آنها، عملاً در کل فصول سال دارای آب می باشند، همچنین وجود اراضی تپه ماهور، صخره، درختان زیاد و پراکنده، زهکش های بزرگ خاکی و نیز مزارع نیشکر و حاشیه آنها، تنوع زیستی مناسبی را در منطقه ایجاد نموده است. هم اینک انواع پرندگان و گونه هایی از پستانداران از جمله روباه، گراز، شغال، خرگوش و… به وفور در این اراضی به چشم می خورند. همچنین وجود نیروهای نگهبانی 24 ساعته در منطقه و کنترل ورود و خروج افراد، زمینه را برای ایجاد یک محیط زیست آرام و نسبتاً طبیعی فراهم نموده است.

لذا این شرکت به مدیر کل محترم سازمان حفاظت از محیط زیست خوزستان پیشنهاد نموده که کل اراضی شرکت بعنوان یک طرح ملی بعنوان پارک حیات وحش و گردشگری در نظر گرفته شود. در این صورت مزایای زیر برای منطقه قابل تصور خواهد بود:

  • حفظ و نگهداری از گونه های جانوری بخصوص گونه های در حال انقراض مانند گوزن زرد ایرانی
  • امکان جذب توریست و ایجاد سایت گردشگری
  • اشتغال زایی در منطقه با احداث و فعالیت واحدهای خدماتی گردشگری از جمله حمل و نقل، اسکان، خورد و خوراک و…
  • ایجاد یک برند در کشور و دنیا بعنوان یک نمونه استفاده دومنظوره از پتانسیل های محلی به منظور تولید و حیات وحش

ضمناً با توجه به وجود آثار و ابنیه تاریخی در خوزستان بخصوص در شهرستان های شوشتر، شوش و دزفول، بازدید کنندگان و جهانگردان می توانند از مزایای پارک طبیعی گردشگری نیز بهره مند گردند.

در حال حاضر یک ایستگاه حیات وحش به مساحت حدود 28 هکتار در اراضی این شرکت تأسیس شده و گونه های جانوری شامل بز کوهی و خرگوش در آن رها سازی شده اند. ضمناً مقرر است آهو و گوزن زرد ایرانی نیز در آینده نزدیک به این سایت اضافه گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها


پروژه کشاورزی 2
پروژه کشاورزی 2
پروژه زمین کشاورزی 5
پروژه زمین کشاورزی 5
پروژه زمین کشاورزی 4
پروژه زمین کشاورزی 4
پروژه زمین کشاورزی 3
پروژه زمین کشاورزی 3
پروژه زمین کشاورزی
پروژه زمین کشاورزی
پروژه شهرک صنعتی
پروژه شهرک صنعتی

برچسب ها


تبلیغات